Digitaliseringsforening Sjælland (DIGIT) afholdte fredag d. 2 juni 2017 sin første ordinære generalforsamling på Ringsted Rådhus.
I den forbindelse har foreningens udgivet Årsrapport 2016.

Torsdag den 17. marts 2016 skrev kommunaldirektørerne fra 11 sjællandske kommuner under på at stifte Digitaliseringsforening Sjælland (DIGIT) – et stærkt samarbejde med fokus på at sætte yderligere positivt skub i den kommunale digitale udvikling. Og den 1. januar 2017 trådte Ringsted kommune ind i selskabet, og dermed blev foreningen 12 medlemskommuner.

DIGITs vision er at etablere et fælles og ensartet fundament for fremtidens forretningsdrevne digitalisering og undervejs skabe synlige resultater for medlemmerne. Med det menes der, at der gennem foreningens arbejde med digitaliseringsprojekter sikres en ensretning af IT systemlandskabet samt tilhørende forretningsprocesser på de store service- og myndighedsopgaver, så det bliver muligt at samarbejde, tænke nyt og innovativt samt effektivisere på tværs af medlemskommunerne.