Sammen digitaliserer vi Sjælland.

Én digital fremtid.

Digitalt samarbejde. Lokal styrke.

DIGIT samler en række sjællandske kommuner om digitalisering. Det drejer sig om Greve, Guldborgsund, Holbæk, Kalundborg, Køge, Lejre, Ringsted, Slagelse og Vordingborg Kommune.

Formålet er fælles systemer, smartere opgaveløsning og strategisk værdi. Samarbejdet skal styrke digital udvikling på tværs af kommunerne.

De 4 faglige pejlemærker

De 4 faglige pejlemærker er DIGIT Digitaliseringsforeningen Sjællands strategi. Pejlemærkerne er retningsgivende for den digitale udvikling, teknologi og fælles løsninger i foreningen.

styrke_sikkerhedsdagsorden

Styrke sikkerhedsdagsordenen

Accel-brug-teknologier

Accelerere brugen af nye teknologier

Konsolidere-brugen-af-eksisterende

Konsolidere brugen af eksisterende systemer og teknologier

understoette-digitalisering

Understøtte digitalisering gennem kapacitetsopbygning og kompetencer.

Nyheder & aktuelle emner

25. juni, 2026

Årsrapport og regnskab 2025 er offentliggjort

Årsrapporten giver indblik i, hvordan ni kommuner arbejder sammen om fælles digital udvikling – med fokus på at skabe værdi gennem samarbejde, deling af viden og udvikling af løsninger, der styrker den digitale opgaveløsning på tværs.
Scroll to Top