Projektet anskaffer en samlet IdM-løsning bestående af 2 komponenter (SOFD Core og OS2Rollkekataloget), og samarbejdet fortsætter for DIGIT kommunerne i et fælles drift- og videreudviklingssamarbejde.
Den samlede IdM-løsning skal bidrage til, at kommunerne kan opnå målsætningerne om:
Mere effektiv digitalisering gennem:
- Flere automatiserede processer, genbrug af data samt nemmere og hurtigere tildeling af adgange til brugerne.
- Veldefinerede og implementerede processer/retningslinjer for identitets- og brugerstyring, samt et grundlag for mulighed for fælles evt. fremtidig brugeradministration.
- Større grad af professionalisme og fællesskab, hvor kommunerne løbende bliver mere ensrettede ved, at alle kommunerne i DIGIT anvender samme løsning til bruger og rettighedsstyring.
Højere kvalitet i digitaliseringen gennem:
- Højere datakvaliteten og it-sikkerheden således, at der sker færre fejl på baggrund af mere automatisering.
- Brugerne har rette adgange på rette tid ved hjælp af veldefinerede processer/retningslinjer.
- Chefer og ledere som godkender adgange til systemer, forvalter dette ansvar ved hjælp af adgang til informationer samlet ét sted om medarbejdernes adgange.
- Adgang til data, som skal bruges til kravspecifikation til kommende systemer, er lettere tilgængelige.